Your cart is currently empty!
Soossi juomapeli teemat
Alkuperäinen Soossi sisältää yhteensä 100 korttia, jotka ovat jaoteltu seitsemään erilaiseen teemaan. Teemat ovat: soossi, kuka juo, kuka todennäköisimmin, kategoria, tee se tai juo se, en ole koskaan ja tarinatuokio. Teemat vievät juhlijat hulluttelemaan sekä kuulemaan toisistaan asioita, joita eivät olisi arvanneet. Tähän peliin ei tarvita mukaan muuta, kuin avoin mieli ja hieman heittäytymiskykyä.
KATEGORIA
Kategoria-kortit testaavat yleistietämystä ja ne pelataan seuraavasti: kortin nostanut pelaaja aloittaa valitsemalla jonkin kategorian vapaasti. Esimerkiksi elokuvat, automerkit, kasvit, seksilelut, artistit, vaatebrändit tai mitä tahansa ikinä keksiikään. Kierros pelataan kulkemalla myötäpäivään. Kortin nostanut pelaaja aloittaa kierroksen päättämällä kategorian ja sen jälkeen jokainen pelaaja vuorollaan sanoo jonkin sanan, joka sopii kyseiseen kategoriaan. Kuulostaa ehkä helpolta, mutta voikin olla yllättävän vaikeaa paineen alla.
TEE SE TAI JUO SE
Ottaako soossia vai heittäytyykö mitä hauskimpien tehtävien pariin? “Tee se tai juo se” -korit ovat aktiviteettiä soossin vetämisen rinnalle. Toki, jos et ole sillä tuulella ja alat nössöilemään, voit aina skipata tehtävän juomalla 3 huikkaa. Juomapeli sisältää 25 erilaista “tee se tai juo se” -korttia ja osa näistä vaatii vähän pokkaa, osa hulluttelua sekä rohkeutta. Osa korteista on suoritettava yhdessä toisten pelaajien kanssa, joten muistathan aina varmistaa myös toisten pelaajien suostumuksen ennen kuin suoritat sinulle osoitetun tehtävän!
EN OLE KOSKAAN
“En ole koskaan” -korttien tarkoituksena on saada muista pelaajista erilaisia asioita selville. Ohjekirjasta löytyy 100 valmista “en ole koskaan” -lausetta. Näistä 50 kulkee nimellä “tuhmat” ja toiset 50 nimellä “kiltit”. Pakasta löytyy 10 “en ole koskaan” – korttia. Voitte pelatessanne itse päättää tavan, miten haluatte ”en ole koskaan…” -kortteja käyttää. HUOM! Jos joukossa on vain yksi pelaaja, joka on tehnyt kyseisen asian, on hänen kerrottava siitä tarina. Voitte pelatessanne päättää tavan, miten haluatte “en ole koskaan” – kortteja käyttää.
TARINATUOKIO
Tämän teeman tarkoitus on luoda syvällisempiä keskusteluja ja tuoda julki salaisuuksia. Juomapeli sisältää 15 tarinatuokio -korttia, joissa jokaisessa on oma tarinan aihe. Voitte peli porukalla päättää, haluatteko käydä “tarinatuokiot” läpi jokaisen pelaajan kohdalla vai kertooko ainoastaan kortin nostanut pelaaja oman tarinansa. Jos kerrot tarinasi, saat jakaa 10 huikkaa muille ja mikäli päätät jättää kertomatta, on sinun juotava itse 5 huikkaa. Jos päätätte kertoa kaikki omat tarinanne, saa jokainen tarinan kertonut jakaa 4 huikkaa ja mikäli joku päättää jättää kertomatta, on hänen juotava 2 huikkaa.
SOOSSI
Tämän teeman kortit on luotu rakkaudesta lajiin. Ne on tarkoitettu hauskanpitoon, kunnon irroitteluun sekä rentoon fiilistelyyn. Pakassa on 20 erilaista soossi-korttia, joilla jokaisella on oma tarkoituksensa sekä tehtävänsä peliin. Tämän teeman kortit sisältävät tehtäviä, sääntöjä sekä hauskoja käänteentekijöitä.
KUKA JUO
Kuka juo –kortteja on pakassa 15 ja jokaisessa lukee kuka juo. Säännöt ovat siis yksinkertaiset. Pelaajat, jotka sopivat kortin antamaan kuvaukseen ottavat soossia oman mielensä mukaan!
KUKA TODENNÄKÖISIMMIN
Tämän teeman tarkoituksena on esittää kysymyksiä ”kuka todennäköisimmin…” ja löytää niihin vastaus. Ohjekirjasta löytyy 100 valmista kysymystä. Näistä 50 kulkee nimellä “tuhmat” ja toiset 50 “kiltit”, joten vaihtoehtoja löytyy monelle. Pakassa on yhteensä 10 “kuka todennäköisimmin” -korttia. Voitte pelatessanne itse päättää tavan, miten haluatte “kuka todennäköisimmin…” -kortteja käyttää. Pelikirjan tarjoamista vaihtoehdoista voitte käydä läpi yhden tai esimerkiksi 10 lausetta kerrallaan. Voitte käydä myös kaikki kohdat läpi ja tällöin poistaa pakasta ylimääräiset “kuka todennäköisimmin” -kortit. Halutessanne voitte keksiä lauseita myös itse.
Teemat ovat tarkoitettu sekoitettavaksi, jolloin kortit osuvat pelaajilleen sattumanvaraisessa järjestyksessä. Mikään ei kuitenkaan estä teitä soveltamasta tätä peliä. Esimerkiksi joitakin teemoja voi halutessaan pelata yksitellen tai jättää pois pakasta.